יום שבת, 19 באוגוסט 2017

קרנה אלא ג'נובזה-carne alla genovese

קרנה אלא ג'נובזה לראשונה אכלתי אצל  Mariarosaria אחותו של מיקלה
למרות השם מקורו של המתכון הספציפי בנאפולי, זהו תבשיל של בשר בקר חתוך לקוביות ברוטב לבן של יין ובצל המתבשל על אש נמוכה כשלוש שעות, מנה קלילה ופשוטה להכנה מינימום מצרכים והטעם נמס בפה ומצדיק את ההמתנה! 
נהוג לאכול עם פסטה או כמנת בשר בפני עצמה, אני בחרתי להגיש אותו היום על אורז לבן.
למצרכים:
חצי קילו קוביות של בשר בקר (אני אוהבת להשתמש בצלעות או צוואר השתמשו בקוביות גדולות מאלו שאני השתמשתי כך יהיה לכם קל יותר להפריד)
פרוסות מארבעה בצלים בינוניים (היחס בין בשר לבצל הוא אחד לאחד).
שמן זית בנדיבות
ליטר מרק בקר/או כוס וחצי יין לבן ומים
מלח, פלפל,1 עלה דפנה.
קוביות קטנטנות של גזר קטן ושל ענף סלרי (לא השתמשתי היום).
לטגן קלות את הבצל הגזר והסלרי עד רמת שקיפות לא לרמת השחמה במקביל במחבת עם מעט שמן זית להשחים קלות את הבשר ולהוסיף אותו לסיר עם הבצל.
 למזוג מעל יין לבן ועלה דפנה לבשל מספר דקות לצימצום היין, להוסיף מים עד כיסוי הבשר,או ציר מרק בקר.
 לתבל רק אחרי שעה במלח ופלפל ולהמשיך לבשל על אש נמוכה לשלוש שעות.
 אחרי שלוש שעות להפריד את הבשר מהרוטב ולטחון את הבצל והנוזלים בבלנדר מוט עד לקבלת מרקם חלק.
להחזיר את הרוטב הטחון בחזרה לסיר עם הבשר ולבשל חמש עד עשר דקות נוספות בהתאם לרמת הסמיכות של הרוטב.
אני אוהבת לטחון את הרוטב זה חוסך לי שאלות של בררני אוכל קטנטנים שלא מסוגלים לראות בצל בצלחת, ובמקרה הזה הם פשוט מחסלים!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415