יום חמישי, 15 ביוני 2017

ערב אחרון ברומא -ארוחת ערב על הטיבר


לא משנה לאן אני נוסעת עלמנת להרגיש חלק מ... ולחוות את המקום עצמו אני נוהגת לאכול אוכל מקומי, ביקרת ברומא תאכל כמו רומאי :) 
הערים הגדולות באיטליה ורומא בפרט הפכו לכל כך מתויירת שאוכל רומאי אותנטי כמעט ולא ניתן למצוא, לדבריו של סניור רומאו יש לזה הסבר: המטבחים ברובם מאויישים על ידי מהגרים שחלקם מוגבלים באכילה או טעימה של אוכל כזה ואחר לכן הוא אומר אם השף לא טועם מהאוכל איך מצפים שיצא?.
ערב אחרון לפני חזרתי לארץ מתארחים אצל חבר שגר בבית צף על הטיבר,מאסימו אביו של מרקו  השף שלנו להערב, שלא כמנהגו נותן לי להכנס למטבח, אישתו אומרת לי עלי ועל אחרים אסורה הכניסה למטבח כשמאסימו מבשל, תופסת לי מקום ומאסימו שמח לחלוק, לשתף ואני רק אסירת תודה ומבקשת שלא יגמר לעולם!
לארוחת הערב מאסימו בחר לבשל הפעם מנה סיצליאנית של מקרוני עם סרדינים טריים ועוד הרבה מאוד גודיז....כל כך שונה מהמטבח הדרומי אותו אני מבשלת ואני במקום הכי טבעי לי מאושרת!! תענוג ללמוד מהאיש <3
אגב לגבי הבית הצף? הייתי עוברת לגור בו אתמול!! להיות במרכזה של רומא הסואנת כל כך מנותק, כל כך מחובר לטבע כל כך וואו!!

אם בא לכם על המתכון רדו לסוף הפוסט אחרי כל התמונות של הערב המושלם הזה.
ואם בא לכם לעקוב אחרי מתכונים נפלאים נוספים שהבאתי איתי הרשמו לבלוג מימין למעלה.

MASSIMO GRAZIE MILLE È STATO PIACERE




















אין מתכון כמותי מדוייק זה היה תוך כדי הכנת הארוחה, תרגום חופשי שלי למה שלמדתי :) 
לטגן בהרבה שמן זית פרוסות של בצל אחד סגול ואחד לבן על אש נמוכה עד שמתרכך לא להשחים.
להוסיף קוביות משתי עגבניות טריות, ומי שרוצה חצי כוס של אפונה ירוקה לא חייב.
כף רסק עגבניות וכוס מים לבשל עד לרתיחה ולהנמיך את האש, להוסיף שני פילטים של אנשובי במלח שטופים ונקיים מעצמות, ועוד כשמונה סרדינים טריים גם כן נקיים, לערבב ולהמשיך לבשל על אש נמוכה.
יין לבן כחצי כוס לבשל ולצמצם מעט נוזלים, חופן של עלי שומר בר שבושלו במים רותחים אם אין אז להשתמש בעלי שומר טרי מבושלים מסוננים וקצוצים.
צ'ילי והרבה, חופן של צימוקים מושרים במים רותחים, קמצוץ של זעפרן מושרה ( חוטים עם הנוזל), לתבל במלח לערבב עם הפסטה המבושלת, להגיש עם פירורים של לחם טרי קלויים, צנוברים ופקורינו.

סופר טעים!













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415