יום שבת, 13 במאי 2017

לבנה תוצרת בית


לא בכל מקום באיטליה ניתן להשיג גבינה למריחה, מדי פעם גבינת פילדלפיה או גבינה דומה אחרת הציצו על המדף אבל גם זה לא תמיד וחוץ מזה שאני תמיד חושבת שמה שניתן להכין לבד בבית כשיש לי שליטה על מה שבפנים תמיד עדיף!
את המתכון ללבנה הזו אני מכינה כבר שנים ובתקופה בה חיינו באיטליה היא הייתה באופן קבוע במקרר שלי, יצא לי להכין מספר פעמים מחלב עמיד שקיבלתי ממנו סטוק רקע לפני פג תוקף, התקבלה גבינה קרובה יותר לגבינת שמנת, פילדלפיה והאיטלקים סביבי השתגעו מהתוצאה ומהטעם.
ההכנה פשוטה מאוד, זמן ההמתנה קצת ארוך יותר אבל שווה!!!
אתם תאהבו את המתכון הזה לבנה אמיתית אצלכם בבית.

מצרכים:
ליטר חלב (שקית)
כף יוגורט
חיתול בד טטרה נקי
לגבי כמות המלח קשה לי לדייק כי זה מאוד תלוי בטעם בערך כפית.ׁ ,(אפשר להוסיף אחרי אם חסר לכם).

לחמם ליטר חלב עד רתיחה, לכבות את האש ולצנן את החלב. כשהחלב פושר להוסיף פנימה כף יוגורט או לבן ולערבב.
לכסות את הסיר במכסה שלו ומעל להניח שמיכת צמר או שמיכה אחרת, להשאיר בטמפרטורת החדר ללילה, למחרת היום להכניס את הסיר עם המכסה (ללא השמיכה כמובן) למקרר ל 12 שעות לפחות, אחר כך להוסיף מלח לערבב להניח את חיתול הבד בתוך מסננת מעל לצקת את הלבנה להרים את קצוות החיתול לקשור ולתלות באמבטיה או מעל הכיור.
זמן התלייה תלוי במרקם הגבן שהתקבל ובמרקם הלבנה אלייה רוצים להגיע, תלייה ממושכת תתן מרקם של גבינה יבשה יותר שמתאימה לכדורים, תלייה קצרה ללבנה למריחה.

*****השלב הראשוני של הלבנה לפני התלייה נותן לנו יוגורט! מה שניתן לעשות זה להוסיף סוכר/פירות/ דבש במידה ורוצים יוגורט לשתיה מתוק, או מלח ליוגורט מלוח******

שבועות בדלת לכו להכין ואל תשכחו לתייג אותי
בתאבון!

תגובה 1:

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415