יום ראשון, 19 במרץ 2017

zeppole di San Giuseppe זפולה די סאן ג'יאוספה בתנור


בכל 19למרץ חוגגים ברחבי איטליה את יום האב הניקרא גם festa di san giuseppe המשוייך ליוסף אביו המאמץ של ישו.
הקינוח הנפוץ ביותר ביום זה הוא zeppole di San Giuseppe זוהי סופגניה שמקורה בחבל קמפניה (חלקכם יגיד פחזניה וזה נכון ההכנה והבצק זהים, רק מאחר ואת הבצק הזה האיטלקים גם מטגנים המנה מוגדרת כסופגניה ולא כאקלר). מטוגנת או אפויה, מוגשת עם קרם פטיסייר ודובדבן אמרנה ומעל אבקת סוכר, עם השנים הפכה נפוצה בכל רחבי איטליה ומוגשת בוורסיות שונות. אין מקום באיטליה היום שלא תמצאו בו את הקינוח המטריף הזה, לא שצריך חגיגה בכדי לאכול אותו אבל הוא הכי יום האב שיש.
רוצה להקדיש אותם לכל האבות שחוגגים היום ובפרט לאיש שלי BOUNA FESTA PAPINO.

לבצק:
4 ביצים שלמות
250 מ"ל מים
קורט מלח
150 גרם קמח
45 גרם חמאה

לקרם:
250 מ"ל חלב 
20 גרם קמח
2 חלמונים 
קורט מלח
וניל
65 גרם סוכר
דובדבני אמרנה ואבקת סוכר לקישוט
ממליצה להכפיל את הכמויות של הקרם גם בגלל שמחסלים בטעימות וגם בגלל שככה תוכלו להיות נדיבים בזילוף שלו.
 בסיר קטן לשים את המים והחמאה לבשל על אש נמוכה עד שהחמאה נמסה לגמרי
אחרי שנמסה החמאה להוסיף פנימה בפעם אחת את הקמח ולערבב הייטב בעזרת כף עץ, להמשיך לערבב ולבשל על אש נמוכה דקה שתיים עד שהבצק נראה אחיד וניתק מהדפנות ומתחתית הסיר.


להוציא את הבצק מהסיר ולהעביר למיקסר, להתחיל לערבל בעזרת וו גיטרה במהירות בינונית עלמנת לקרר את הבצק, אחרי דקה שתיים להוסיף קורט מלח וביצה אחר ביצה בהדרגה עד שנטמעות ונעלמות.
 הבצק שמתקבל רטוב, דביק, במרקם קרמי.
לצקת את הבצק לשק זילוף עם צנטר משונן. לזלף על תבנית המכוסה בנייר אפייה, ליצור חישוקים לעבור על החישוק פעמיים (כלומר שתי שכבות זילוף באותו מקום).
להכניס לתנור 200-210 מעלות שחומם מראש לאפות כעשרים דקות ואחר כך חמש דקות נוספות כשחלקו העליון של דלת התנור פתוח, הניחו מגבת מקופלת בכדי שלא יסגר.

**במקרה של טיגון מזלפים את החישוק על ריבוע של נייר מחכיסים את הריבוע לתוך הסיר עם השמן כשהנייר כלפי מעלה והזילוף בפנים, כשמשתחרר מהנייר מוציאים את הנייר החוצה ומטגנים עד השחמה קלה.

בינתיים נעבור לקרם כדאי אגב להתחיל בו כי דרוש זמן קירור.
את החלב להניח בסיר על האש ולהביא לרתיחה קלה, בינתיים בקערה נפרדת לערבב את הסוכר עם הביצים ואחר כך להוסיף את הקמח לערבב עד שמתקבל מרקם אחיד.
כשהחלב רותח לישפוך ממנו לתוך הקערה, מעט בכל פעם עלמנת להשוות טמפרטורות תוך כדי ערבוב מתמיד למנוע הווצרות של גושים. את הבלילה הדלילה שמתקבלת לצקת לתוך הסיר ולהחזיר לאש נמוכה, לערבב בעזרת כף מעץ ללא הפסקה עד שהקרם מסמיך ובערבוב הכף ניתק מתחתית הסיר בקלות ונראה שתחתית הסיר נקייה.
את הקרם שמתקבל לצקת לצלחת, קערה או פיירקס להשטיח בכדי שיתקרר יותר מהר ולכסות  בניילון נצמד להצמיד אותו לקרם עלמנת למנוע קרום.להכניס למקרר לשעה קלה.

לתת לקרם, ולזפולה להתקרר לגמרי, לזלף מהקרם לתוך החישוק, ניתן גם לחתוך לשניים ( כמו סנדביץ) ולמלא בפנים.
להניח דובדבן אמרנה מעל, ואבקת סוכר בהגשה.

ראו הוזהרתם ממכר!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415