יום חמישי, 27 באוקטובר 2016

רויאל בולונז

כשסבא נפטר הלכו איתו כל מתכוני הקונדיטוריה שידע בעל פה, אינציקלופדיה שלמה של פסטיצ'רי שהאיש ידע להכין והכל מהראש, במקרה של סבתא קצת לפני הסוף הצלחתי לרשום כמה מתכונים ללא כמויות מדוייקות כי אצלה קמח היה כמה שמתבקש, מים כמה שנכנס וסוכר כמה שמרגיש לך :) המזל שלי הוא שאת סבתא לוויתי בעבודה במטבח כך שהבנתי על מה היא מדברת.
לפני מספר שנים החלטתי לתעד במחברת את כל המתכונים שהתנסתי בהם ואהבתי ומחברת נוספת הקדשתי למתכונים שצריך לנסות כדי שתמיד יהיה בשלוף ולא פחות חשוב שתהייה לי האפשרות להעביר אותן הלאה.
במתכון הנ"ל נתקלתי לפני מספר שנים באחד מספרי הבישול שלי ניסיון ראשון והוא נרשם מיד במחברת אהבתי, לא זוכרת את מקורו של המתכון אבל הוא ללא ספק אחד השווים.
כדור של בצק שעשוי מקמח, ביצים והרבה מאוד פרמזן, עטוף בבד ומבושל במרק, הפרמזן מתרכך בחום אבל לא מותך כמו כל גבינה אחרת ולכן הביס נמס בפה וצועק כל כולו פרמז'אנו.
מזכיר קצת, פולנטה, סולת, ואולי אפילו קניידלך אבל לא!!
רישמו אותו באחת מהמחברות MUST כזה עוד לא אכלתם! וכשתשבו להתחמם עם צלחת של מרק צח בחורף הקרוב ובתוכה הרוייאל בולנז שלכם תחשבו עלי. 

מצרכים
כ 100 גרם קמח 00 לבן
2 ביצים
6 כפות פרמזן מגורד
אגוז מוסקט 
מלח
50 גרם חמאה מומסת (לא חמה)

למרק
4 שוקיים או כרעיים
2 גזרים היה לי רק אחד אז השתמשתי גם בבטטה אחת
1 בצל בינוני
פטרוזליה
2 ענפים של סלרי שלמים
מלח
מעט פלפל שחור
מים 

במתכון המקורי השתמשו בציר של בשר אני בחרתי בציר של מרק עוף.
יש לי בעיה עם העור של העוף ולכן בתחילת בישול המרק אני תמיד נוהגת לכבס אותו קודם, הכוונה היא לבשל אותו דקותיים במים רותחים ולפשוט את העור, יודעת שיש שיגידו ששם כל הטעם אבל אני אישית לא אוהבת.
שופכת את המים בהם בושל העוף שוטפת את העוף ומכניסה את כל המצרכים יחד,מביאה לרתיחה  ומבשלת על אש נמוכה כשעה וחצי (אחר כך מוסיפה את הרויאל) .את המלח והפלפל מוסיפה אחרי כחצי שעה (ולקראת הסוף משפרת תיבול).
 לערבב את כל חומרי הרויאל לבצק אחיד ללא גושים במרקם רך ורטוב מעט.
ליצור מהבצק כדור ולעטוף אותו בבד ( אפשר חיתול בד) את הקצה שלו ליקשור, להכניס למרק שמתבשל לשעה וחצי ( שעה וחצי נוספות).
לוודא שהכדור מכוסה הייטב במרק במידה והירק מפריע ניתן להוציא חלק ממנו לצלחת הצידה.
*לפחות בהתחלה את הקצוות של הבד תיפסו עם המכסה של הסיר ואז סיגרו כך שהכדור לא ישקע למטה וצורתו תישאר.

אחרי שעה וחצי הרויאל מתייצב, להוציא מהבד על קרש חיתוך, לחתוך בעזרת סכין חד לקוביות בגודל שרצוי לכם אותם להגיש בתוך המרק כשהוא חם ומסונן/ צח.


בתאבון ו....מחכה לשמוע מכם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על הביקור בבלוג
מוזמנים להרשם לעדכונים במייל, לשתף, ולהגיב.
אשמח לראותכם בסדנאות.
לתיאום: 052-6412415